Domů   Bazar   Reality   Návod  Blog

Prodej zboží přes inzerát, historie a trendy.

datum: 10.08.2019

Inzerce je vlastně reklama. Placená a nebo zdarma. V článku se budeme zabývat nejen druhy inzerce, ale i novými trendy. Co se prodává na internetu a jaké jsou úskalí. Moderní internetové bazary nabízí prodej přes inzerát nebo v aukci zcela zdarma. Nabízí i možnost prodeje v aukci, kde bazar/ web umožní prodávajícímu vystavit, popsat zboží a určit minimální a případně i maximální cenu, kterou požaduje. A kupující buď koupí zboží za stanovenou maximální cenu a nebo postupně přihazuje v aukci aby získal zboží. Inzerovanou položku nakonec získá nejvýše přihazující. Některé inzertní weby jsou zpoplatněné a některé poskytují služby zcela zdarma. Je i možnost si za paníze zakoupit extra služby. Jako je například zvýraznění inzerátu, nebo posunutí inzerátu na hlavní stránku, na vyšší pozici v seznamu.

Jelikož inzerce je velmi rozšířená, a má svou tradici. Většina inertních webů již na první stránce nabízí vyhledávač nebo srovnávač. A také přehledné rozdělení zboží do kategorií. Dle produktu a nebo dle místa, kde inzerent žije.

Bez dalších komentářů přejděme dále.

Inzerce na sociálních síťích, WhatsApp, Facebook a ostatní.

zdroj: Cyberclick

Při provádění marketingové strategie firmy v digitálním prostředí je jedním z nejčastějších komentářů lidí to, že „sociální sítě neprodávají“. Ale to je dávná minulost. Abychom lépe porozuměli tomu, které produkty jsou nejprodávanější na sociálních sítích a jak marketing sociálních médií přispívá k prodeji, podělíme se s vámi o výsledky poslední roční studie sociálních médií.

Sociální síťě využívá drtivá většina lidí. Nejčastěji se mluví o věkovém rozmezí 16 až 60 let. Sociální/ prodejní média, které vládnou jsou WhatsApp , Facebook, Instagram a YouTube. Předpokládá se, že Facebook ztratí podíl v neprospěch Instagramu, který pokračuje v růstu. Twitter je síť s nejvyšší mírou odcházení uživatelů.

Většina uživatelů sleduje značky nebo známá jména, prostřednictvím sociálních sítí je to až 81% uživatelů. A pro 27% znamená, to že má značka profil na sociální síti pocit důvěry. Přeci jen profil znamená předání osobních informací. A lze daného člověka, firmu sledovat. Proto když si firma založí profil, předpokládá se, že nemá co skrývat a lze ji považovat za důvěryhodnou.

Průměrně například ve Španělsku uživatelé tráví jednu hodinu denně na sociálních médiích. Ovšem WhatsApp je také sociální síť, používaná k přímé komunikaci. Posílání zpráv. jakmile máte zapnuté data a jste připojeni, jste vlastně neustále na WhatsApp - tedy sociální síťi. Teoreticky u podobných síťí lze tedy kdykoli poslat reklamní sdělení.

Zajímavostí je, že reklama přes RRSS nezpůsobuje uživatelům nepohodlí, zejména mezi nejmladšími. Personalizovaná reklama je dobře přijímána a splňuje očekávání uživatelů.

Inzerenti a obchodníci v tomto odvětví hledají sítě, které by prodávaly více a získaly značku. Důraz propagace je nejvíce na generovaný obsah, protože získává více interakcí a návštěvnosti. Přestože firmy znají mnoho sociálních platforem, zaměřují své inzeráty na: Instagram, Facebook a Twitter. Z prostého důvodu. Mají odpovídají pokrytí trhu a poskytují vhodný způsob reklamy/ prezentace.

Průzkum ukazuje, že nákup produktů nebo služeb na sociálních sítích, realizuje pětina uživatelů. Často se jedná značková zboží. Další důležitý vliv sociálních síťí na prodej je při hledání informací o produktu nebo službě před samotným nákupem. Dvě třetiny uživatelů hledají informace o zbooží nejen na internetu, ale i na sociálních síťích. Nejběžnější kanály jsou Facebook a Instagram.

Při posuzování propojení mezi různými reklamními kanály studie nabízí velmi cennou skutečnost: procento uživatelů, kteří navštívili sociální sítě značky poté, co viděli její produkty inzerované v televizi, tisk nebo časopisu je vysoké. Obecně ve světe se jedná o třetinu uživatelů. Takže vidíme, že existují možnosti pro křížovou reklamu mezi online a offline reklamou.

A v kterých odvětvích firmy nejvíce investují to inzerce přes sociální média ? Zcela jistě PC a mobily. Protože na nich uživa

přes ně uživatelé na internet přistupují. Dalšími jsou:

Automobilový průmysl

Jídlo a pití

Krása, hygiena a kosmetika

Bankovnictví

Audiovizuální produkční společnosti

Telekomunikace

Stručně řečeno, sociální sítě prodávají a mohou být pro vaši značku skvělou příležitostí, zejména pokud pracujete v některém ze sektorů, které jsou zde uvedené. Chcete-li získat potenciální zákazníky, nikdy nezanedbávejte obsah svého profilu na sociální síťi !

Jak prodávat na Facebooku? Tržnice, kde se to hýbe.

Místo kde si každý může podat inzerát nebo se pokusit prodat zboží. Má ale několik nevýhod, které zmíníme. Všichni to známe. Prodejní, inzertní a různé zájmové skupiny, které jsou buď uzavřené a nebonaopak přístupné všem uživatelům.

Facebook umožnil vznik inzertních skupin a nastavil pravidla, které propojil s pravidly k placené reklamě. Tím v podstatě funkce Facebook skončila. Následně prodává a nakupuje každý sám za sebe. Pokud se vyskytne neshoda mezi inzerentem a kupujícím, pak si musí pot´ž vyřešit sami a nebo se obrátit na policii.

V inzertních skupinách lze prodávat cokoli, když neporušujete zákony a pravidla inzertní skupiny . Jsou zde skupiny zaměřené na mobily, na auta a autodíly, nebo skupiny dle místa prodeje, například Praha nebo Brno.

Vznikají ted skupiny, jejichž uživatelé mají stejné zájmy, nebo místo bydliště, nebo se chtějí jen poradit a podělit se o zkušenosti s prodejem. Možná hloupé přirovnání, ale dříve se lidé scházeli v hospodě nebo na trhu, kde diskutovali zboží a služby. Nebo své zájmy. Dnes se lidé schází na internetu a diskutují, ptají se a porovnávají. Internetová realita, která přináší výhodu firmám. Mlluvím o online podpoře. Lidé vás najdou a ptají se přímo lidí, kteří jsou k tomu určeni. Pro určité otázky je tento způsob komunikace pohodlnější než prostřednictvím telefonu nebo emailu.

Prodáváme na Facebooku. Zdá se, že máme stále více alternativ k používání sociálních sítí jako prodejních kanálů a jedním z nejnovějších nástrojů v sociálním obchodování je „Tržnice“. Na rozdíl od facebookových stránek nebo dokonce obchodů v této síti nám tento seznam produktů nabízí některé výhody, které jsme na platformě neviděli: prohledávání, delší životnost našich publikací atd.

Obchodní stránka - stránky na Facebooku bývají prvním místem, kde se podniky snaží vytvořit značku v rámci sítě. To však není jediná taktika. Jaké výhody mají obchodní stránky ? Stránky mají tři vlastnosti, které na Tržnici nenajdete.

Můžete vytvořit zkušenost se značkou. Myslím, že si můžete upravit vzhled a funkce své stránky tak, aby odrážely osobnost a postoje vaší firmy. Pokud například chcete vytvořit prodejní kanál, můžete svou stránku proměnit v obchod. Pokud chcete tuto stránku použít ke zvýšení návštěvnosti vašeho blogu, můžete to také udělat.

Tato stránka je vaše. V tomto prostoru můžete vidět své produkty a publikace. Na rozdíl od Tržnice nemusí váš profil sdílet obrazovku s produkty nebo publikacemi vaší konkurence. Zvyšíte provoz svých webových služeb. Ve svém profilu najdete více než jednu výzvu k akci, kterou lze použít ke zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek, např. „Zaregistrujte se“, „Koupit na webu“ atd.

Facebook tržnice

Stejně jako Craigslist, tržnice je seznam produktů a služeb, které se prodávají mezi dvěma subjekty v blízké zeměpisné oblasti. V každém případě má tento nástroj přidanou funkci, že prodejci nejsou anonymní uživatelé, ale členové platformy. Tento obchodní model, známý také jako P2P, peer to peer kanál, je založen na výměně zboží mezi jednotlivci. A nebo firmou a uživatelem.

Použití Facebook tržnice ve vaší sociální prodejní strategii je velmi dobrý nápad.

Jaké výhody má prodej na Facebooku s Tržnice?

První pojem - Životní cyklus - je to čas, kdy je inzerát na zdi uživatele, tento čas je velmi omezený, na běžnné hlavní stránce. Ale vzhledem k četnosti zveřejňování na stránce Tržnice, vaše záznamy (produkty) zůstanou zobrazené po delší dobu. Geomarketing a Tržnice umožňuje vyhledávat a nakupovat produkty podle geografické blízkosti, kterou sdílíte s potenciálním kupujícím. V obou případech můžete rozšířit okruh vyhledávání. Prohledávatelnost je největší výhodou, kterou v tomto nástroji uvidíte. Tento koncept otevírá dveře k optimalizaci vaší reklamy, které lze nalézt s určitými klíčovými slovy, a prodlužuje tak životnost vašeho obsahu ve zobrazení. dalším pojmem je Interakce v aplikaci. Interakce v rámci aplikace vám umožní vytvořit osobní vztah se svými zákazníky. Oni se ptají a vy odpovídáte

Poznámka - proto v bazaru mTrh máme k dispozici dvě na sobě nezávislá vyhledávání v textu inzerátu, a v nadpisu inzerátu. A toto vyhledávání nezkreslujeme a neupravujeme. Pokud tedy inzerent zapíše do inzerátu Praha BMW, a vy zadáte do vyhledávání Praha BMW najdeme vám tento inzerát.

Nejprodávanější zboží přes inzerát v Česku ? A za kolik se prodá ?

Nejprodávanější je samozřejmě zboží, které již pro vás nemá upotřebení. Nebo ho nechcete. Klasickým zbožím je oblečení, nejen dětské. Dětské onlečení, nebo cokoli na děti je velmi žádané a také prodávané bazarové zboží. Dále je to elektro, zahrada nebo sport potřeby. Mobilní telefony a doplňky. Výrobce přijde s novým modelem a vy si nový model koupíte. Co se starým zbožím ? Darovat a nebo prodat. Málokdo vyhazuje funkční zboží, pokud může někomu dalšímu posloužit. Tento přístup je důležitý i z pohledu myšlení o zdrojích na zemi. Zdroje nejsou neomezené. Pokud je možnost, ať zboží slouží dále.

Je zřejmé, že prodej přes inzerát úzce souvisí i s myšlením a ekonomickou sílou obyvatel. Dle statistik se třetina zboží prodá do 3 dnů a čtyři pětiny do 14 dnů od vystavení.

Největšími překážkami úspěchu prodeje jsou vysoká cena, nekvalitní fotografie nebo špatný popis.

Prodej na internetu dosahuje obrovských částek. Za kolik peněz se prodá v online bezplatné nebo placené inzerci je otázka. Lze pouze odhadovat. V Česku se na internetu v roce 2018/ 2019 nakoupilo v běžné maloobchodní síťi za 200 miliard korun. Samozřejmě prodej přes inzerát má k tomuto číslu velmi daleko. Prodávají a nakupují mezi sebou jednotlivci, a statistiky nejsou přesně sledované. Zajímavostí je nákup v zahraničních eshopech, tato částka dosáhla 30 miliard korun.

Inzerce nemovitostí na internetu - reality

Inzerce prodeje domů a bytů na internetu je speciální kategorie. Inzerát má za úkol pomoci domluvit prohlídku nemovitosti potenciálním kupujícím. Ceny nemovitostí se pohybují dle místa prodeje. Reality v Praze, Brně nebo velkých městech jsou cenově nedostupné pro většinu obyvatel.

Inzerce realit má v každém případě několik společných znaků. Pokud si vybíráte nový domov, jako první se podíváte na fotografie. Ty musí být kvalitní a přitáhnout pozornost. Popis nemovitosti s potřebnými údaji, adresou a halvně cenou.

Jelikož nový dům si nekupujete každý den, inzertní weby si většinou účtují oplatky za vložení inzerátu. Je jen několik realitních webů, které vám dovolí vložit inzerci na prodej realit bez poplatku..

Při prodeji nemovitosti je nezanedbatelnou položkou provize makléři. Ta se pohybuje průměrně okolo 3 procent z prodejní ceny. Pravdouje že dobrý makléř dokáže nemovitost prodat rychleji a za požadovanou cenu, protože dokáže najít správného kupujícího.

Existuje i služba prostředníků, kteří nejsou makléři, nezajistí obchod, ale starají se pouze o inzerci na internetu. většinou je tato služba zpoplatněná. A nelze ji doporučit. Snaží se ohromit prodávajícího množstvím webů na které vloží inzerci. Ovšem pokud platíte za inzerci, je daleko výhodnější nemovitost vystavit na dva až tři největší realitní weby. Tam totiž každý kupují zcela jistě hledá a porovnává nabídky.

Na co si dát pozor při nákupu a prodeji přes inzerát ?

zdroj: dTest

Jako prodávající přes inzerát máte povinnost přesně a věrně popsat zboží. Pokud jste si vědomi vady zboží, na tuto skutečnost by jste měli upozornit. Na druhou stranu pokud dodržíte popis zboží, nemáte povinnost dávat kupujícímu záruku. Ovšem záruku můžete poskytnout, a při prodeji určitého typu zboží se tato situace předpokládá. Přípdně nabídnout odzkoušení před předáním zboží.

Popsat v inzerátu přesně zboží je pro prodávajícího zásadní. Pokud se totiž později objeví na zboží vada, která nebyla popsaná, má kupující nárok zboží vrátit a žádat zpět své peníze. Je nutné aby kupující reklamoval zboží okamžitě a bez prodlení. Reklamovat lze pouze vady, které jsou na zboží v okamžiku prodeje. Tento fakt je nutné doložit, a nejlépe nevyčkávat s vrácením zboží. Později je daleko obtížnější dokázat stav zboží při koupi.

Další důležitý fakt je, že zákon u prodeje přes inzerát / mezi jednotlivci/ nerozlišuje vady na opravitelné a neopravitelné. Vada je jakákoli podstatná odchylka od popisu nebo fotografie.

Je tedy jasné, že jako kupující musíte žádat přesný popis zboží. Případně požadujte osobní předání, aby jste si zboží mohli předem ověřit a vyzkoušet. Vyvarujte se převodu peněz předem, při jakýchkoli nejasnostech.

Naprosto odlišná situace nastává pokud prodávající je podnikatel. A je jedno zda prodává nové nebo bazarové zboží. Podnikatel musí prodané zboží přijmout zpět do 14 dní, a i poskytnout záruku. Záruka na bazarové zboží je ovšem výrazně zkrácena a to na jeden rok.

Poslední nebezpečí, které je vhodné zmínit je koupě zboží od nevlastníků. Dejte pozor na kradené zboží nebo zboží kde prostředník nemá ošetřené smlouvy. Není majitelem a a vy nemáte podepsanou smlouvu na prodej zboží s právoplatným majitelem.

Historie prodeje přes inzerát

Přečtěte si několik řádku jak se využívala inzerce v Mexiku. Podobným způsobem se vyvíjela Inzerce po celém světě. jen zboží a služby byli odlišné dle společnosti a příležitostí k obchodu. Bez dalších komentářů zde odstavec z Mexiko tisku - source "Dememoria

Nejprve, kde se inzerovalo - tisk. Než vypukla válka za nezávislost, v tisku jste našli reklamy, ve kterých se prodávali otroci. Se souhlasem místokrále Baltazarem de Zúñiga byl v roce 1722 vydán Mexický věstník a zprávy o Novém Španělsku /Mexiko/. O něco později se objevily další noviny. V roce 1784 vyšla například tiskárna Gazeta de México, jejímž redaktorem byl kreolský Manuel Antonio Valdés y Murguía a poskytovala informace o náboženských, ekonomických, vědeckých a kulturních otázkách.

V sekci „Encargos“ zahrnoval Gazeta de México inzerci na prodej domů, aut, knih, lihovin, léků, psů a otroků. Například inzeráty na prodej otroků. "Prodává se černá otrokářská dívka" - Afričané, kteří přišli do Nového Španělska jako otroci, byli zaměstnáni v dolech, rančích a plantážích s cukrovou třtinou. U žen se od nich požadovalo, aby pracovaly jako pračky, kuchaři a švadlenky, jak lze číst v tehdejších tiskových zprávách. Některé inzeráty uvádějí cenu ženy na prodej, dle věku a její schopnostech, jakož i jméno majitele a adresu. Inzeráty uváděli místo jejich původu a zvýrazňovaly vlastnosti, jako je „dobré mravy“ a „věrnost“.

Co stojí za pozornost, je skutečnost, že některé inzeráty zveřejnily jméno lidí/otroků na prodej. "Prodává se otrok jménem José Luis Medina". Jméno znamenalo naprosto přesný a konkrétní popis.

Dalším druhem inzerce byl požadavek na službu. Hledání a chytání uprchlích otroků. Byli případy otroků, které unikli z domu jejich pánů. Několik zúčastněných stran proto šlo do kanceláří Gazeta de México a zaplatilo dvě Reais účtované vydavatelem za zveřejnění odměny za službu.

Až do 6. prosince 1810, kdy Miguel Hidalgo v Guadalajara rozhodl o zrušení otroctví v Mexiku za účelem ukončení tohoto nelidského obchodu.

Tuto zásadu ratifikovali José María Morelos v roce 1813 a Vicente Guerrero v roce 1829. V polovině devatenáctého století uprchli do Mexika tisíce otroků ze Spojených států, aby získali svobodu a přijali osud své nové vlasti.

Na tomto příkladu placené inzerce v novinách vidíte, že se inzerovalo a vlastně inzeruje naprosto vše. zde se jedná o online inzerci nebo tištěnou inzerci v novinách není podstatné. Inzerent vpopisuje zboží a v některých případech vychvaluje. Při koupi přes inzerát je na zájemci jednat opatrně. Zajímavou otázkou by bylo zda v minulosti existovali inzeráty s popisem daruji za odvoz. Zcela jistě ano, ovšem nevycházeli v tisku - protože tam byla placená inzerce, ale stačilo vylepit plakát nebo rozhlásit nabídku přímo známým v okolí. Kromě nových online/ internet možností se vlastně nic nezměnilo.

konec textu, mTrh


Bazar mTrh.cz využívá soubory cookie. Cookies používáme jen pro technické zabezpečení stránek. Nesbíráme údaje za reklamním účelem.

Napište nám:

url:

Sledujte nás


Domů  Bazar  Reality  Návod  Blog  O nás 

Copyright © 2019 Bazar: mTrh.cz, Česká republika